dilluns, 8 de setembre del 2008

Arribada i Caracas (1)

Hola amics i familia!
Ja fa uns dies que hem arribat, però com que fins ara no ens hem conectat a internet, començarem pel començament...
El viatge va anar molt bé, però vam arribar a l'aeroport de Maiquetía ( a 25 km de Caracas) a les 12 de la nit i com que tothom que ens vam trobar deia que era molt perillós arribar a Caracas a la matinada (i a més, l'únic transport possible era un taxi caríssim), vam decidir esperar al primer bus i a la llum del dia. Vam dormir una estona a l'aeroport (no estavem sols, vam estar en una hamburgueseria molt acollidora amb altra gent), i quan vam poguer vam agafar el primer bus.
Només sortir de l'aeroport ja vam notar aquella humitat característica dels països tropicals que et dona una calorooosa benvinguda, i ens vam menjar una empanada de "carne mechada", molt bona!
Des del bus ja vam començar a veure una pila d'ocells i a mirar la guia d'ocells com possessos, je je je. El pasisatge era extremadament verd i bonic. En acostar-nos a Caracas comencem a veure cases menudes i tirant a precaries però acolorides enfilades a les muntanyes. En arribar a la gran ciutat, allà les 8 del matí, anem a un hostal recomanat per la Lonely planet, ens dutxem, i tot i que estem bastants morts de son i cansament del viatge, anem a visitar la ciutat. Comencem visitant el Jardí botànic, on veiem moltes plantes i ocells, a destacar els primes colibrís, que són preciosos. Tota la gent que ens anem trobant és molt amable i ens ajuden amb tot, la veritat és que costa entendre com és que tothom diu que caracas és tan i tan perillós... Nosaltres, no hem ensumat el perill enlloc... De totes maneres, no hem deixat de vigilar amb les coses importants: diners i passaports amagats sota els pantalons, i al vespre només estar en zones populars i transitades, no tenim ganes de tenir cap ensurt!!
Abans de res, decidim, anar a l'oficina de turisme a buscar mapes i informació però resulta ser una missió impossible, preguntem i ens envien d'un lloc a un altre sense èxit... Cansats, dinem i com per art de màgia coneixem a un noi jove veneçolà que s'ofereix per a acomanyar-nos a fer un tour turístic i a buscar l'oficina d'informació de turisme. Passem tota la tarda amb ell i ens porta a visitar un centre d'art on veiem quadres de pintors veneçolans, i exposicions vàries. Després anem a el ministeri de turisme (tota una aventura perquè altre cop ens envien de pis a pis sense que poguemn aclarir res...) i a un parc gegant i preciós on hi ha molts animals i coses per veure. Després del viatge i d'aquest dia tan esgotador, a les 6 de la tarda tornema l'hostal i no triguem gens a dormir profundament, víctimes de l'esgotament i del jet lag... Bona nit!